Kalandozások Kínában

Kezdődjék meg a pihenés

2016. május 04. - Bettinka133

Február elsejére terveztük a szünet beiktatását. Volt két lehetőségünk hazajutni. Első, hogy kifizetünk vagy 50-60 ezer forintot egy repülőjegyért, vagy 24 órát ülünk egy vonaton jelentősen kisebb költséggel. Még sok várost meg akartunk nézni, ezért vonatoztunk.

Összepakoltuk szokásosan a cuccunkat, felmálháztunk, és indulás. Éppen egy könnyű 10 órai ebédet tudtunk csak megenni, és délután 1-kor már ültünk is a vonaton, rengeteg sok kínai társaságában.

Az őslakosok szeretik ám szórakoztatni a fáradt külföldit. Túl gyakori időközönként előkerül egy idióta, világító, zizegő, mászkáló játék, amit el akarnak adni. Jön a friss gyümölcsös, a kajás, az instant leveses asszony. A kínaiaknak óránként le kell gyűrni egy instant levest a túlélés érdekében, ami nagyszerű illatokat áraszt. Előkerül a konzerves bab, a vákumcsomagolt 100 napos tojás, az unatkozó gyerekek nyekergése.

Az első hat óra valahogy csak elment, azután elhatároztuk, hogy ha egyszer lefekszünk aludni, addig fel nem kelünk, amíg meg nem áll a vonat a végállomáson. Félúton megálltunk egy órára pihenni, de fene bele, az pont éjfél után 10 perccel történt, örültem, hogy elaludtam a kis gyerekágy méretű fekhelyemen, semmi kedvem nem volt felöltözni és kimenni a hidegbe, hogy kicsit kiegyenesítsem a gerincem.

Fél óra késéssel, így majdnem 25 óra utazás után érkeztünk Yantaiba, a városba, ahol Zsófi tanul. Kiténferegtünk az állomásról, leintettük az első taxit, és szinte kitörő örömmel mondtuk: Ludong Egyetem!

Zsófi egyeteme hasonló az enyémhez, talán kicsit idősebbek az épületek. Egy gyönyörű szép nagy domb tetején van a kollégiuma, ahova mire felmásztunk, már pont megdöglöttünk. A kollégium körülbelül akkora, mint az enyém, kétágyas szobákkal. Zsófi körülbelül egy hónapra új szobatársat kapott, mielőtt elment, egy koreai lányt, akivel már addig is sok baja volt, mert nem volt túl higiénikus menyecske.

Amikor beléptünk a nyitott (!) ajtajú szobába, a földön mindenfelé elszórt holmik hevertek (nem Zsófié), az ágy bevetetlen, és a fürdőszoba romokban. Centiméternyi vastag szappan és mosópor réteg ráavasodva a mosdókagylóra, a lefolyó dugig hajjal és Isten tudja mivel még, a WC-ben barnás letykó, lehúzni nem lehet.

Hjajj… Két napja nem fürödtünk, le vagyunk izzadva, és legszívesebben csak aludnánk, erre ez…

Zsófi kocsisokat megszégyenítő káromkodások közepette felhúzta a gumikesztyűt, és bevonult a fürdőszobába, hogy legalább kezet tudjunk mosni normálisan. Én addig felsöpörtem, ágyat húztam át, kidobtam a szemetet.

A következő 4 napban naponta 2-szer mostunk, mire minden gúnyánk megint hordható volt. Zsófi kereken két nadrágot hozott két hétre, törölközőt nem tudtunk mosni úgy egyáltalán, és bugyika/zoknika is már kifogyóban volt. Felkapcsoltuk a fűtést maxra, hogy minden meg tudjon hamar száradni. A közötte lévő időben tömtük magunkba a Pilóta kekszet, a ropit, filmet néztünk és Grace Klinikát. Néha főztünk zacskós magyaros (na, persze) tésztát, és evés közben arról az időről nosztalgiáztunk, amikor még a paprikás tészta nem volt narancssárga.

Találkoztam azzal a 4 emberrel, aki még a koliban volt. Jött a kínai újév, és ezért a kínaiak mind hazamentek, és a külföldi diákok is mind otthon voltak, vagy két utazás között pihentek, mint mi. A város egy szellemvárossá változott. Az éttermek, a boltok bezártak, az utcai árusok száma majdnem nullára redukálódott. Ha valaki egy kis ideig is élt Kínában, tudja, milyen furcsa, ha nem lehet embert sem látni az utcán. Általában egymáson taposnak az emberek, mindenki kiabál. Most pedig csend és hullaszag.

Ebben a nagy csendességben szedtük össze lelki erőnket, és készültünk a vasárnapi indulásra Shanghaiba.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.