Kalandozások Kínában

Kalandozások Kínában

Van-e tudomása Önnek arról, hogy a koreaiak szeretnek ölni?

2015. november 26. - Bettinka133

 

Lihai…ezt a szót már itthon is sokat használtuk, Pésán professzor úr kedvenc szavajárása volt, ha valami nagyon menőt tettünk, mondtunk: „Hen lihai!”, azaz: nagyon kemény vagy. Arra nem gondoltam volna, hogy ezt nemsokára fenyegető négyes hangsúllyal fogom hallani. Hogy most a tankönyvem szavajárását idézzem: Az eset úgy történt…

Egyik reggel szokásos reggeli meditációm végeztem az iskolában, amikor odajött hozzám az ügyeletes osztályfelelős és önjelölt főstréber, hogy megkérdezze, enyhén meglepő módon, mit csinálok délután. Én mindjárt felvettem a barátságos kislány arcomat, és elmeséltem, hogy én hétfőn kalligráfia, én kedden csája, én szerdán mindig valami más, én csütörtök főzni, én péntek táncika. Ekkor résszemét még résebbre húzta, és megkérdezte, hogy ugyan járok-e külön tanárhoz, mert  hogy túlságosan is lihai vagyok. Utóbbi mondatot olyan fenyegetésszerűen mondta, hogy már szinte láttam, hogyan váltanak át vicsorba az édes kismacik a pólóján. Mondtam neki, hogy hát az úgy van, hogy én magamtól tanulok az órára, és hát ennyi. Ekkor megnyugodott, és elment.

Másnap épp kedélyesen csevegek a héten érkezett új, és láss csodát, koreai osztálytársammal, hogy milyen a Hyundainál dolgozni, lévén az eset, hogy ő és az egyik kollegája a cég által vannak idedelegálva, hogy megtanuljanak kínaiul. Egyszer csak belép kedvenc tanár bácsim, és osztályfőnökünk, Zhou (ejtsd: dzsou) tanár úr, és a kezembe nyom egy köteg papírt, hogy Bájűting, tépkedd már darabokra, mert nekem nincs időm, amúgy ezek a mai röpdogák, én meg leléptem. Még utána kiabálom, hogy de hát akkor én most csalok? Ő meg még utánam kiabált, hogy csukott szemmel tépjem, ha bántja a lelkem. Tépkedem is önfeledten, amikor főhősnőnk belép az osztályterembe, felméri mit csinálok, és majdnem ordítja: „A tanár már itt is volt???”. Ezután kitépi a kezemből a papírokat, és őrült módon tépkedi, elég időt hagyva a rajta található feladatok elemzésére persze, amit én, esküszöm, tényleg nem néztem meg. Dolgozat előtt fél perccel úgy tépte ki a tanci a kezéből a könyvet, mert még mindig azt a nyamvadt 20 szót tanulmányozta. Ekkor fordult meg a fejemben a gondolat, hogy lehet el kéne felejtenem néhány szót, mert amúgy ez a nő kést döf a hátamba, ha megint csak az lesz a hibám, hogy az egyik vonás túl rövid egy másikhoz képes, és ez félreértéseket szülhet. Arról nem is beszélve, hogy bár ő az osztályfelelős, engem mindenhova elküld vele a tanci, aminek én kevésbé örülök, de szerintem ő ezek szerint még kevésbé.

A kérdés tehát áll: Van-e tudomása Önnek arról, hogy a koreaiak szeretnek ölni?

A bejegyzés trackback címe:

https://kinaikalandok.blog.hu/api/trackback/id/tr128115900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása